W ramach spotkań informacyjnych , które odbyły się  w miejscowościach Gminy Zabierzów i Liszki z inicjatywy mieszkańców rozpoczynamy cykl pytań do Krakówairport – spółki zarządzającej lotniskiem w Balicach. Do zadawania pytań bardzo zachęca Pan Prezes Radosław Włoszek. Co niniejszym w imieniu mieszkańców czynimy. Pytania można kierować bezpośrednio do lotniska lub za naszym pośrednictwem poprzez formularz w zakładce kontakt.

Wszystkie pytania od Państwa będą konsolidowane i wysyłane na wskazany przez przedstawicieli Krakowairport adres email. W pierwszej turze wysyłamy poniższe pytania, jak tylko pojawią się odpowiedzi ich treść zostanie opublikowana na stronie przyjaznelotniska.pl z informacją o czasie odpowiedzi na pytania.

W ramach tury1 następujące pytania zostały skierowane do Krakowairport:

Pytanie 1 Jakie czynniki determinują możliwość ubiegania się o wykupienie zamieszkałej nieruchomości, która znajdzie się w strefie A OOU

Pytanie 2 Czy lotnisko przewiduje możliwość wykupienia nieruchomości bez procesu sądowego

Pytanie 3 Dlaczego mimo starań Stowarzyszenia Przyjazne Lotniska o możliwość spotkania w sprawie budowy ekranów dźwiękochłonnych wokół płyty postojowej lotniska nie wyrażono na to zgody ?

Pytanie 4 Czym tłumaczyć rozbieżność w kwestii podbudowy obecnej DS ? Na spotkaniu w Urzędzie Gminy Zabierzów ekspert z firmy OWE Arup powiedział , że podbudowa jest zbyt płytka na spotkaniach informacyjnych , które odbyły się w Balicach i Szczyglicach ekspert Krakówairport – specjalista od budowy lotnisk powiedział , że warstwa betonu ma tylko 20 cm. Wobec powyższych wątpliwości proszę o podanie klarownej odpowiedzi. Czy były odwierty i jeśli tak to ile ich było oraz jaki jest wynik analiz.

Pytanie 5 Czy wykonano analizy w zakresie czasochłonności remontu obecnej DS i jeśli tak to czy te analizy mogą być udostępnione

Pytanie 6 Dlaczego Krakowairport ogłasza przetarg na wykonanie dokumentacji budowy nowej DS i załatwienie stosownych pozwoleń w sytuacji gdy RDOŚ nie rozstrzygnęła , który z wariantów będzie mógł zostać zrealizowany

Pytanie 7 Dlaczego lotnisko odmówiło analizy przypadku , w którym zakłada się budowę tymczasowej DS (zlokalizowanej pomiędzy A4 a obecną DS) , która po remoncie obecnie używanej DS mogłaby zostać przeznaczona dla potrzeb wojska.

Pytanie 8 Dlaczego Krakowairport do wniosku do RDOŚ załącza wariant, który jest według spółki Krakowairport niemożliwy do realizacji (wariant remontu DS)

Pytanie 9 Czy Krakowairport konsultował z mieszkańcami Szczyglic, Balic i Rząski możliwość rozbudowy płyty postojowej lotniska.

Pytanie 10 Jak będzie przebiegał remont przyszłego pasa startowego, którego zakładana długość ma wynieść 2800 metrów.

Pytanie 11 W związku z przewidywanym cyklem konsultacji z mieszkańcami odnośnie nowej DS proszę odpowiedzieć na pytanie w jakim zakresie te konsultacje mają przebiegać. (przyp. Przyjazne Lotniska: termin negocjacje to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia.)

Pytanie 12 Dlaczego lotnisko nie wydłuży obecnej DS do 3600 co umożliwiłoby remont DS pod ruchem a także znacznie ułatwiłoby remonty DS w przyszłości

Pytanie 13 Jaki jest plan Krakowairport w przypadku negatywnej odpowiedzi na wniosek z RDOŚ o możliwość zbudowania nowej DS

Pytanie 14 Do kiedy obecna DS może funkcjonować bez konieczności wykonania generalnego remontu

 

 

Prosimy Krakowairport o możliwie szybkie odpowiedzi po to abyśmy mogli jak najszybciej poinformować mieszkańców. Panu Prezesowi dziękujemy za możliwość zadawania pytań